仕様を見るとGM管タイプであるようです。
この手のものは、シンチレーターを使ったものが多い中、GM管とは!
仕様は、USBインターフェースがある。先のリンクわかりますので参照
あす近くの公園のモニタリングポストと比べてみます。
It is ... , but to see the specification GM tube type and it seems to be in.
Things of this kind, among the many things that uses a scintillator, the GM tube! Specification, a USB interface. Since you can see the previous link reference try compared with monitoring post near the park tomorrow.
Please, Select Language,to your country. Repair audio Electonic/mechanic-hobby, cooking, nice Sake,Photo & trip alone. 趣味の電子工作・機械工作・料理・B級料理・旨い酒・写真・一人旅・大工仕事、 なんかいっぱいありすぎて困ってます。アイデアの宝庫かな
2015年4月30日木曜日
パッションフルーツ苗購入 Passion fruit seedling purchase
昨年の収穫は1っ個でした。今年こそもう少し収穫したい!
HCで苗を探そうとも・・・・見つからず・・
結局ネットで購入しました。
送料込みで2000円程度でした。
Last year's harvest was one. I want a little more harvest what this year!
And even trying to find the seedlings HC ·· is not found ... was purchased at the end net. It was about 2000 yen including postage.
HCで苗を探そうとも・・・・見つからず・・
結局ネットで購入しました。
送料込みで2000円程度でした。
Last year's harvest was one. I want a little more harvest what this year!
And even trying to find the seedlings HC ·· is not found ... was purchased at the end net. It was about 2000 yen including postage.
休みの昼食は The rest of the lunch
In Nankang (made in Taiwan) tire Levin ナンカン(台湾製)タイヤ レビンに
はかせてみました。
この前、ナンカンを仮にセットしてみました。
ホイールは、シルビア用のオフセットは、45mmの15インチでした。
しかし、レビン(トレノも)それをそのまま前にセットするとストラットが、タイヤと干渉してしまいます。
そのため、トレノには、自作の12mmのスペーサー(ハブリング付き)をセットしてましたが、めんどくさいのですねこれが。。。。。
でレビンには、付けずに、アルミを買うことにしました、オクで送料込みで11k円(オフセット25mm)
早速レビンように組みなおしてはかせました。
バランスはとってませんが、100km/hでもハンドルは安定でした、このまま使えそうです。
また今回のタイヤは、195/55-15
(205を付けるとタイヤハウスぎりぎりで、段差でタイヤがタイヤハウスにタッチするときがあった)
We tried to induce vomiting.
This before, I tried to temporarily set the Nankang.
Wheel offset of Sylvia so was the 15 inches of 45mm.
However, Levin (Trueno also) When you set it directly in front struts, it will interfere with the tire.
Therefore, the Trueno, but had set the self-made 12mm of spacers (with hub ring), this is it I troublesome. . . . . In The Levin, with no, it was decided to buy the aluminum, 11k yen including postage in the back was not induce vomiting in Kuminaoshi to immediately Levin use. Balance does not take but, 100km / h even handle was stable, I could use this leave. Also this time of the tire, 195 / 55-15 (205 a tire house barely If you add a, there was when the tire at the step touches the tire house)
この前、ナンカンを仮にセットしてみました。
ホイールは、シルビア用のオフセットは、45mmの15インチでした。
しかし、レビン(トレノも)それをそのまま前にセットするとストラットが、タイヤと干渉してしまいます。
そのため、トレノには、自作の12mmのスペーサー(ハブリング付き)をセットしてましたが、めんどくさいのですねこれが。。。。。
でレビンには、付けずに、アルミを買うことにしました、オクで送料込みで11k円(オフセット25mm)
早速レビンように組みなおしてはかせました。
バランスはとってませんが、100km/hでもハンドルは安定でした、このまま使えそうです。
また今回のタイヤは、195/55-15
(205を付けるとタイヤハウスぎりぎりで、段差でタイヤがタイヤハウスにタッチするときがあった)
We tried to induce vomiting.
This before, I tried to temporarily set the Nankang.
Wheel offset of Sylvia so was the 15 inches of 45mm.
However, Levin (Trueno also) When you set it directly in front struts, it will interfere with the tire.
Therefore, the Trueno, but had set the self-made 12mm of spacers (with hub ring), this is it I troublesome. . . . . In The Levin, with no, it was decided to buy the aluminum, 11k yen including postage in the back was not induce vomiting in Kuminaoshi to immediately Levin use. Balance does not take but, 100km / h even handle was stable, I could use this leave. Also this time of the tire, 195 / 55-15 (205 a tire house barely If you add a, there was when the tire at the step touches the tire house)
解体もほぼ終わり、車は、ガラとなって Dismantling also end almost, car, become a bone
トレノ・・・・これは、新車から乗っておりました。エンジンをおろして・・・・車が骨と皮のみになって・・・ふと思って!
もうトレノは、電気ハーネス・油圧配管もきれいさっぱり。
ハーネス・・・神経
油圧・・・・血管ですね人間だと
トレノの最後を、みとったった感を感じた、
トレノの一生を自分が全て見取った!
感慨無量でした。
なかなか、新車を買って、乗りつぶす人はいるかもしれませんが、自分で解体(最後を見取る人はどれほどいるか)をする人は、
いるものか!
それを自分が出来た事。
涙だが出てきました。
またエンジン下ろし時の手順の写真を
これすでには、台車にエンジンは乗ってますが、
ストラットのトップ・・・のあれは、上に見える単管パイプこれにエンジンのフック番線で固定して、メインバーを緩めた。
前は、見てのとおりすっきりさせているので。。
Toreno ... This had been riding from the new car. In ... I suddenly thought ... car is down the engine becomes only the skin and bones!
Another Toreno also cleanly electrical harness and hydraulic piping.
Harness ... nerve
hydraulic pressure ... it's sounds vascular human the last Toreno, felt analyzed from the points standing-sensitive, was Mito~tsu yourself all the life of Toreno! It was deep emotion.
Quite, bought a new car, but you might have people who crush ride, people who yourself dismantle (or last Mitoru people are how) it is,
whether you are one!
It that he was able to.
It's tears, but came out. The photos of as 2 when down engine of procedure this is, but you are riding the engine in the truck, is any of the top ... of the strut, single tube pipe is visible on this to be fixed in the hook track number of engine , it loosened the main bar. Since before is neat is not as you can see. .
もうトレノは、電気ハーネス・油圧配管もきれいさっぱり。
ハーネス・・・神経
油圧・・・・血管ですね人間だと
トレノの最後を、みとったった感を感じた、
トレノの一生を自分が全て見取った!
感慨無量でした。
なかなか、新車を買って、乗りつぶす人はいるかもしれませんが、自分で解体(最後を見取る人はどれほどいるか)をする人は、
いるものか!
涙だが出てきました。
またエンジン下ろし時の手順の写真を
これすでには、台車にエンジンは乗ってますが、
ストラットのトップ・・・のあれは、上に見える単管パイプこれにエンジンのフック番線で固定して、メインバーを緩めた。
前は、見てのとおりすっきりさせているので。。
Toreno ... This had been riding from the new car. In ... I suddenly thought ... car is down the engine becomes only the skin and bones!
Another Toreno also cleanly electrical harness and hydraulic piping.
Harness ... nerve
hydraulic pressure ... it's sounds vascular human the last Toreno, felt analyzed from the points standing-sensitive, was Mito~tsu yourself all the life of Toreno! It was deep emotion.
Quite, bought a new car, but you might have people who crush ride, people who yourself dismantle (or last Mitoru people are how) it is,
whether you are one!
It that he was able to.
It's tears, but came out. The photos of as 2 when down engine of procedure this is, but you are riding the engine in the truck, is any of the top ... of the strut, single tube pipe is visible on this to be fixed in the hook track number of engine , it loosened the main bar. Since before is neat is not as you can see. .
2015年4月28日火曜日
AE86 Toreno engine Removed
やっとエンジンが落とせました。
エンジンは、メインバーに乗っているので、
メインバーと下ろせば、持ち上げる事なしに
エンジンを下ろせると考えおろしてみました。
エンジンをストラットのトップに渡したパイプの吊り下げメインバーの4本のボルトを緩めるとエンジンが下に降りてきますので、台車に載せて引き出しました。
ボディは壊れようが問題ないのでこのようなことが可能です。
エンジンは、メインバーに乗っているので、
メインバーと下ろせば、持ち上げる事なしに
エンジンを下ろせると考えおろしてみました。
エンジンをストラットのトップに渡したパイプの吊り下げメインバーの4本のボルトを緩めるとエンジンが下に降りてきますので、台車に載せて引き出しました。
ボディは壊れようが問題ないのでこのようなことが可能です。
Finally the engine it was removed
Engine, since it is riding on the main bar,
if down the main bar, without lifting
it tried grated considered removing the engine. Since the loosening the four bolts in the main bar and hanging of the pipe passes the engine to the top of the strut engine it will come down to the bottom, was pulled out is placed on the truck. Because the body will be broken but no problem can be such a thing.
Ramen Mattari ラーメン まったり
先週武田病院とおりにまったりを発見しましたので、行って来ました。
まえの店は、車を停める場所に往生しましたが、移転先は10台くらいは停められそうです。
昼過ぎに行くと駐車スペースは、3台分あきで停められました。
店の人に聞いてみると3月下旬に移転したそうな!
さて!まったりねぎラーメンです。背油一杯のラーメン!
先週の大笑やと違い、煮干しの味はしません!
獣系のだしですが、獣くささはうまく消してます。
味は少し濃い目かな!でも会津では、このくらいが好まれます。
開店したてだからランが飾ってありました。
As last week Takeda hospital Ramen Mattari because I found, I went.
Front of the store, which was death to the location where you stop the car, relocation destination about 10 cars are parked are likely. Parking space and go to the afternoon, was parked in three cars fall.
And that so was moved to the end of March and I asked the people of the store! Well! Negi-Mattari ramen. Unlike and last week of Daisyouya, does not taste of anchovies! It is out of the beast system, but the beast grass is we are off well. I wonder if the taste is a little dark eyes! But in Aizu, this much is preferred. Orchid was Yes decorate because it opened freshly.
まえの店は、車を停める場所に往生しましたが、移転先は10台くらいは停められそうです。
昼過ぎに行くと駐車スペースは、3台分あきで停められました。
店の人に聞いてみると3月下旬に移転したそうな!
さて!まったりねぎラーメンです。背油一杯のラーメン!
先週の大笑やと違い、煮干しの味はしません!
獣系のだしですが、獣くささはうまく消してます。
味は少し濃い目かな!でも会津では、このくらいが好まれます。
開店したてだからランが飾ってありました。
As last week Takeda hospital Ramen Mattari because I found, I went.
Front of the store, which was death to the location where you stop the car, relocation destination about 10 cars are parked are likely. Parking space and go to the afternoon, was parked in three cars fall.
And that so was moved to the end of March and I asked the people of the store! Well! Negi-Mattari ramen. Unlike and last week of Daisyouya, does not taste of anchovies! It is out of the beast system, but the beast grass is we are off well. I wonder if the taste is a little dark eyes! But in Aizu, this much is preferred. Orchid was Yes decorate because it opened freshly.
登録:
投稿 (Atom)
鶯宿亭 飯寺店 続きますが 昔ながらのコロッケ定食
この前メニューで気になっていたので、また昼に行ってみました。 気になっていたのも”昔ながらの・・・・・”文言です。 多分手作りのコロッケと思いまして、自分もコロッケは作るので、味の違いが気になっていました。どこに行っても惣菜コロッケは、惣菜コロッケの味しかしなくて、あまり好みで...
-
どう見てもLS-VH7に非常に似ているから(ユニットが) 買ってみました。 分解してみて、中身は、ユニットは、見た目は、ほぼ同じに見える。 分解、この ブログ (SG7は、VH7の兄弟分です) LS-VH7非常に似ているが若干の違いのようだ。 という事は、VH7がおお...
-
LS-VH7をいじってます。ノーマルでもなかなか!これがPC用のスピーカーですからね(^◇^) さらにネットで調べると、ウーハーのフルレンジ化がよさそうです。 ノーマルは、左図のように12db/octの一般的なものでクロスオーバーは、3.2KHzとなってるが、左記の定...
-
ハードオフにもう半年くらい眠っていた、 LS-505 が気になってしかたありませんでした。 なぜかというと、ウーハーが つぼ型アルニコ・マグネットを使用している。 国産でアルニコは珍しいそれもトリオであること!(国産アルニコでは自分が知っている多くは左右オープンといいますか・...