2016年5月5日木曜日

レビン デスビを代えてから  From the place of the Levin distributor

今のレビンは、レストア後から抱えていた問題がありました。
ブレーキン時、クラッチを切った後、エンジンが息つきをしてました。
症状は、クラッチを切ると3-4回エンジンが2000-700回転でふらつき(息つき)を!
そのため、アイドルを1300前後にしてありましたが

デスビ交換(オイル漏れが直って)この息つきがピタッと直ったんです。
漏れたオイルが点火系に悪さをしていたようです。


Now Levin is, there was a problem that was having a later restore.
When the brake down, after turning off the clutch, the engine had to breathe with.
Symptoms, turn off the clutch wander 3-4 times the engine is in the rotation 2000-700 (the breath with)!
Therefore, idle but the was Yes in the before and after 1300 distributor exchange (the oil leak is repaired) I this breath with was healed quite right. Leaked oil seems to have been the poor in the ignition system.

Sodial LEDバルブ レビンに  To Sodial LED bulb Levin

Sodialで購入した。ターンシグナルとコーナリングランプのLEDバルブ
レビンにつけてみた。
しかし、レビンは、トレノと違い、車幅灯とコーナリングランプが同一でしたので
ただではつかなっことがわかり、改造することに(トレノ35W レビン35/5W のフィラメント2つ)

ポイント
見ての通り、バルブは、3極 LEDは2極ですから、ソケットの部分からどちらからも受電可能なように、LEDバルブに受電用電極取り付けプリント基板を円形に加工してはんだつけ)
さらに、車幅用のワイヤーに電流制限用の抵抗100Ω(5Wの配線部分)を
ターンシグナル.用のウエッジ球は、高さが高いのでコネクター部分を2mmカット(ハウジングにあたるので)
そして極性を合わせてハーネスにセットしました。
これでOK



It was purchased in Sodial. LED bulb of the turn signal and the cornering lamp
tried to put to Levin.
However, Levin, unlike the Trueno, because the car side lamps and cornering lamps was the same
found to be Na' mound for free, to be remodeling
point
As you can see, the valve, 3-pole LED is because it is a two-pole, socket from either from the part so well that can be powered, the LED bulb power-receiving electrode mounting
further, the resistance 100Ω for the current limit to the wire for the car width
turn signal. for the wedge bulb, the connector part because of the high height the (so hit the housing) 2mm cut
and was set to harness the combined polarity.
This OK




溶接機購入 スズキッド(SUZUKID) 100V専用直流インバータ溶接機 アイマックス60 SIM-60   Welder purchase Suzukiddo (SUZUKID) 100V dedicated DC inverter welding machine IMAX 60 SIM-60 

前からほしかったもの、溶接機が。。。。いろいろ調べて当初MIG溶接機を購入を考えておりましたが、こいつらは、ACタイプでアークを続けることが難しいと聞く
それなりのスキルが必要とも。。。。。
それに比べ、DCタイプは高価ですが、アークの安定がいいので使いやすい。
いろいろ考えて、MIGでもなくていいかな!と思いってました。
ネットで調べて、アイマックス60は3万程度の価格で、この値段ならMIGのACタイプ。。。。
そんな時、トマトでアイマックス60が19800円+消費税で売ってることに気が付き、これは買うっきゃないと考えていた次第です。
ところが、あるとき、アマゾンを眺めていたら、アイマックス60は19,835円・・・え;;;;え!ということで、税込みですからね
買っちゃいました。
 

溶接棒込みです。トマトならアイマックス60のみですが、アマゾンならこの価格で
溶接棒も買えます。

早速テストです。
自動遮光面は、前に仕事でUSに行ったとき、滞在先のホテルの近くの harborfreightで購入しました。
ここからは、ミニ旋盤を個人輸入したことがあります。
USは、このような道具屋があってうらやましい。
それに安いのですよ!




溶接テストしてみて、アークが出やすい!はじめはビードが点々でしたが、2-3本で何とかビードが出るようになりました。
さすがは、DCですね!

アイマックス60は100Vで使える最も安くて使いやすい溶接機と感じました。

これに、MIG用のWire送りとトーチをつければ、100Vでは、敵なしですね!

ということでこれを工作してみようかと考えてます。
それにしても自動遮光面は便利ですね!通常の遮光面は、遮光面を外して溶接棒からのアークを確認してから瞬間に面をあてがう。
このとき素人は、アークポイントがずれてしまう。

これが自動だと、明視野でアークを確認、その後アークの光で瞬時に減光!すごく溶接がしやすいです。

What it wanted from the front, welding machine. . . . But had been thinking about buying the original MIG welding machine examines various, Koitsurawa, hear and it is difficult to continue the arc in AC type
you need both have decent skills. . . . .
Compared to that, but DC type is expensive, easy to use because the stability of the arc is good.
Variously thought, wonder if we did not want to even MIG! Had Tsu think.
Checked on the net, IMAX 60 are medium 30,000 price, MIG of AC type if this price. . . .
At that time, tomato IMAX 60 is noticed that they sold at 19800 yen + consumption tax, this is up to the thought that Kkya not buy.
However, some time, when I look at the Amazon, IMAX 60 ... e ;;;; example yen 19,835! So, I because it is tax
I bought.

Welding is a bar included. Only tomato if IMAX 60, but if Amazon at this price
Welding rod also buy.

Immediately is a test.

Auto-darkening face, when I went to the US in the work on the provisional front, close to stay away from the hotel  harborfreight buy did.
From here, you may personally imported mini lathe.
US is, envy if there is such a tool shop.
And cheap you!

Try to welding test, the arc is easy to get! Introduction bead was the dots, but now bead comes out somehow in the 2-3 this.
As expected, it is a DC! IMAX 60 felt the most cheap and easy-to-use welding machines that can be used in 100V. In this, I mean the Wire Feed and the torch for MIG, at 100V, it is no enemy! We believe that if Let's work it in that.






2016年5月4日水曜日

AE86レビン エアコンコンプレッサーの分解 AE86 decomposition of Levin air conditioning compressor

壊れたコンプレッサーを分解してみました。
症状は、ペンチで軸を回すとあるところで動きが悪くなり、硬くなる。

分解の過程は省略



分解終わり長ボルトと吸排気部分を外すと分解できます。
このタイプは、斜板式といい。
斜板に沿ってピストンが上下して圧縮を行います。





これが斜板です。軸に斜めに取り付けてあります。
これがシャフトの回転で波打つような動きをして、それでピストンを動かします。
これにも少し傷がありました、、しかし固着の原因ではありません。

固着の原因
右下のピストンが白く傷がついてます。シリンダー内も同じでした。多分異物をかみこんだ模様です。
ピストンの動きは、斜板を挟むようにピストンが、ベアリンで接続されて、ピストンが斜板に習って、軸方向に左右に動き、シリンダートップのベーンを駆動する。


これがシリンダートップここにベーンがついてます。







ちなみにこれが、スペアのスペア
です。







A broken compressor tried to decomposition.
Symptoms, the movement becomes worse where there is turning the shaft with pliers, it becomes harder. Omitted process of decomposition

It can be decomposed and remove the decomposition end length bolts and the intake and exhaust part.
This type is referred to as a swash plate type.
Piston will make the compression up and down along the swash plate.

This is the swash plate. The axes is attached at an angle.
This is a movement, such as rippling by the rotation of the shaft, so move the piston.
Not the cause of the ,, but secured There was a little scratch in this.

Cause of fixing
the lower right of the piston comes with a white scratch. In the cylinder it was also the same. Maybe pattern yelling hair foreign matter.
Piston movement, the piston so as to sandwich the swash plate is connected by bearings, piston following the swash plate, movement in the lateral axially drives the cylinder top of the vane.

This comes with a cylinder top vane here.








By the way, this is, spare spare
is.



いつものお隣さんから 山ウドを

毎年お世話になっております。
山ウドです。



皮の固い部分を剥いて、水にさらして
あくを抜きます。

それを多めの油でいためます。
ここで油が少ないとウドの甘みが出ませんから
多目で炒めるのが、肝心なところです。

味付けは、丸十です。
これに限りますね!




出来上がりです。
少しいためすぎかと思いますが、このくらいがちょうどいい。

2016年5月1日日曜日

86レビン メンテナンス 86 Levin maintenance

前から気になっておりまして
車庫のオイルしみ!
大量ではないものの気になるので暖かくなった対応を!と考えておりまして
やっと重い腰をあげました。

車の前に馬をかけて前を持ち上げて、下からアクセスを!

当初!オイルはパワステのポンプの裏側にたまっておりましたので、パワステを疑っておりました。
しかし、パワステのオイルの減りは。。。。そんなに異常ではない!
ばらすしかないかと考え始めました。
車屋にパワステポンプのオーバーホールキットをオーダーして、それが届いたので

またさらに、昨年、エアコンのコンプレッサーがロックしており、これも交換を考えておりました。
コンプレッサーはスペアが2台ありましたのでそのどちらかにに交換を

したより、ファンベルを外し、コンプレッサーを外しました下よりでも体制が厳しいので大変です。


エアコンコンプレッサーを外してみて
下からのぞくと、パワステの上のデスビにオイルのしずくが!

デスビをばらす中にオイルが。。
オイル漏れの原因は、デスビのオイルシールの劣化のようです。
デスビは、スペア(トレノの)があったのでそれに交換を

しかし問題、タイミングです、 タイミングライトは前に作ってあったですが。。。どこにあるのか全く不明!
よって、1番シリンダの上死点にして、そのポジションでデスビを合いマークをつけてセットする。
タイミングは後日!








くみ上げはまず、コンプレッサーの電磁クラッチの組み換え!このとき必ず電磁クラッチのクリアランスの調整が必要です。
今回は、スペアにクラッチをセットしたら、クラッチがタッチしていたので、適当なワッシャーを加工してクリアランスを0.3ミリ程度に合わせました。
これ知らないとはまります。


Orimashi in the mood from the previous
oil stain of the garage!

Although large quantities is not the correspondence became warm so anxious! Orimashi think
I gained some barely heavy hips. In front of the car to lift the front over the horse, the access from the bottom! Initially! Since the oil had been accumulated on the back side of the power steering pump, which had been suspicious of power steering. However, decrease of power steering of oil. . . . It is not so abnormal! I began to think whether there is only expose. In addition, last year, air conditioning compressor has locked, so this was also believes the exchange! Compressor because there were two spare the exchange to it than was, remove the fan bell, very so than even regime severe under which we remove the compressor. Try to remove and excluding from the bottom, of the oil to the distributor on the power steering drop is! Oil in which it exposes the distributor is. . The cause of the oil leak is like a degradation of the oil seal of the distributor. Distributor is, spare (Trueno of) there was because it in exchange But the problem is timing, timing light is to either completely unknown to where I had been made ​​before! Thus, in the top dead center of the # 1 cylinder, it is set with the mark fit the distributor at that position. Timing at a later date! Pumped Recombinant of electromagnetic clutch of the compressor! Always at this time it requires adjustment of the electromagnetic clutch clearance. This time, if you set the clutch to spare, because the clutch had been touch, was combined clearance of about 0.3 mm by processing a suitable washer. You get stuck with this do not know.



デッコラ 日替わり定食

 今日は、野菜炒め定食 味は少し甘みを感じますが、このくらいならok これで840円