2016年5月1日日曜日

86レビン メンテナンス 86 Levin maintenance

前から気になっておりまして
車庫のオイルしみ!
大量ではないものの気になるので暖かくなった対応を!と考えておりまして
やっと重い腰をあげました。

車の前に馬をかけて前を持ち上げて、下からアクセスを!

当初!オイルはパワステのポンプの裏側にたまっておりましたので、パワステを疑っておりました。
しかし、パワステのオイルの減りは。。。。そんなに異常ではない!
ばらすしかないかと考え始めました。
車屋にパワステポンプのオーバーホールキットをオーダーして、それが届いたので

またさらに、昨年、エアコンのコンプレッサーがロックしており、これも交換を考えておりました。
コンプレッサーはスペアが2台ありましたのでそのどちらかにに交換を

したより、ファンベルを外し、コンプレッサーを外しました下よりでも体制が厳しいので大変です。


エアコンコンプレッサーを外してみて
下からのぞくと、パワステの上のデスビにオイルのしずくが!

デスビをばらす中にオイルが。。
オイル漏れの原因は、デスビのオイルシールの劣化のようです。
デスビは、スペア(トレノの)があったのでそれに交換を

しかし問題、タイミングです、 タイミングライトは前に作ってあったですが。。。どこにあるのか全く不明!
よって、1番シリンダの上死点にして、そのポジションでデスビを合いマークをつけてセットする。
タイミングは後日!








くみ上げはまず、コンプレッサーの電磁クラッチの組み換え!このとき必ず電磁クラッチのクリアランスの調整が必要です。
今回は、スペアにクラッチをセットしたら、クラッチがタッチしていたので、適当なワッシャーを加工してクリアランスを0.3ミリ程度に合わせました。
これ知らないとはまります。


Orimashi in the mood from the previous
oil stain of the garage!

Although large quantities is not the correspondence became warm so anxious! Orimashi think
I gained some barely heavy hips. In front of the car to lift the front over the horse, the access from the bottom! Initially! Since the oil had been accumulated on the back side of the power steering pump, which had been suspicious of power steering. However, decrease of power steering of oil. . . . It is not so abnormal! I began to think whether there is only expose. In addition, last year, air conditioning compressor has locked, so this was also believes the exchange! Compressor because there were two spare the exchange to it than was, remove the fan bell, very so than even regime severe under which we remove the compressor. Try to remove and excluding from the bottom, of the oil to the distributor on the power steering drop is! Oil in which it exposes the distributor is. . The cause of the oil leak is like a degradation of the oil seal of the distributor. Distributor is, spare (Trueno of) there was because it in exchange But the problem is timing, timing light is to either completely unknown to where I had been made ​​before! Thus, in the top dead center of the # 1 cylinder, it is set with the mark fit the distributor at that position. Timing at a later date! Pumped Recombinant of electromagnetic clutch of the compressor! Always at this time it requires adjustment of the electromagnetic clutch clearance. This time, if you set the clutch to spare, because the clutch had been touch, was combined clearance of about 0.3 mm by processing a suitable washer. You get stuck with this do not know.



0 件のコメント:

コメントを投稿

デッコラ 日替わり定食

 今日は、野菜炒め定食 味は少し甘みを感じますが、このくらいならok これで840円